Skontaktuj się z nami!
  • Pełen regulamin w zakładce "Pliki do pobrania".
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Standardy Usług Szkoleniowych

Standardy Usług Szkoleniowych

Na podstawie uchwały Zarządu Towarzystwo Oświatowo-Naukowe „INTER-WIEDZA” Sp. z o.o. przyjęło i stosuje w swojej bieżącej działalności – Standardy Usług Szkoleniowych (SUS) opracowane przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych w Warszawie.

Standardy Usług Szkoleniowych to zbiór zasad, zaleceń, wzorców – dotyczących wykonywania usług edukacyjnych na odpowiednio wysokim poziomie ich jakości – niezależnie od rodzaju i natury realizowanych szkoleń.

Standardy Szkoleniowe stanowią również punkt odniesienia dla:

  • firm,
  • jednostek administracji państwowej i samorządowej,
  • instytucji,
  • osób prywatnych,

które są zainteresowane kształceniem ustawicznym przez jednostki oświatowe gwarantujące właściwy profesjonalizm świadczonych usług oraz odpowiednią ich weryfikację.

Stosowanie Standardów Usług Szkoleniowych jest dobrowolne i deklaratywne.

Wykaz jednostek oświatowych stosujących wyżej wymienione standardy jakościowe znajdują się na stronie internetowej Polskiej Izby Firm Szkoleniowych: www.sus.pifs.org.pl

Szczegółowe zasady stosowania Standardu Usług Szkoleniowych PIFS określa odpowiedni „Regulamin”.

Celem stosowania Standardów Usług Szkoleniowych jest m. in.:

  • zdefiniowanie: zakresu propozycji ofertowych, rodzajów prowadzonej działalności oświatowej,
  • zabezpieczenie oczekiwanego przez klientów poziomu jakości i efektów usług szkoleniowych,
  • promocja wysokiej jakości usług edukacyjnych,
  • dążenie do ciągłego doskonalenia prowadzonej działalności,
  • wskazywanie roli i znaczenia firmy szkoleniowej w procesie kształcenia ustawicznego.

Standardy Usług Szkoleniowych (SUS) składają się z części obejmujących:

  1. Zarządzanie jakością usługi edukacyjnej.
  2. Proces świadczenia usługi szkoleniowej.
  3. Kompetencje kadry szkoleniowej.
  4. Organizację oraz logistykę szkoleń.

Towarzystwo Oświatowo-Naukowe „INTER-WIEDZA” realizuje poszczególne elementy składające się na Standardy Usług Szkoleniowych m. in. poprzez:

  1. Wdrożenie oraz bieżące stosowanie zasad określonych w Systemie Zarządzania Jakością ISO-EN 9001-2015 oraz akredytacjach udzielonych przez Kuratorium Oświaty.
  2. Publikowanie informacji o oferowanych usługach oświatowych.
  3. Prowadzenie efektywnego pozyskiwania doboru oraz oceny kadry dydaktycznej (wykładowców oraz instruktorów zajęć praktycznych).
  4. Wdrożenie wewnętrznych procedur dbania o jakość realizowanych kursów i szkoleń.
  5. Wykorzystywanie w poprawie jakości szkoleń wniosków zgłaszanych przez klientów oraz wykonających z ich ewaluacji.
  6. Upowszechnianie wiedzy o dobrych praktykach zapewniających jakość szkoleń.
  7. Wykorzystanie róznych form kształcenia (w tym ustawicznego) wynikających z ogólnych oraz szczegółowych (branżowych) unormowań prawnych.
  8. Terminowe regulowanie swoich zobowiązań finansowanych.
  9. Przygotowanie i stosowanie odpowiednich procedur reagowania na sytuacje nieprzewidziane oraz zastrzeżenia klientów.
  10. Stosowanie procedur reklamacji.
  11. Odpowiednie przygotowanie szkoleń otwartych i zamkniętych z uwzględnieniem odpowiedniego zabezpieczenia:

    • programów szkoleń,
    • warunków technicznych realizacji,
    • warunków organizacyjnych,
    • odpowiedniego doboru kadry,
    • ewaluacji szkoleń,
    • wykorzystania modułowych systemów kształcenia,
    • odpowiedniego udokumentowania efektów kształcenia,
    • kompleksowej obsługi egzaminów państwowych,
    • ochrony danych osobowych,
    • doskonalenia kwalifikacji kadry wykładowców i instruktorów zajęć praktycznych.
  12. Prowadzenie stałych analiz jakości realizowanych usług edukacyjnych.